TEŠKO SE ODUPRIJETI / Znanstvenici otkrili zašto je 'zabranjeno voće' slađe

Image
Foto: PHOTOS/ILUSTRACIJA

To otkriće nije iznenađujuće, ali je zanimljivo da opsesija zabranjenim nije toliko jaka kada se zabrani i ostalima, odnosno kada je stvar zabranjena cijeloj skupini ljudi, interes za nju dramatično opada.

7.6.2013.
14:04
PHOTOS/ILUSTRACIJA
VOYO logo

Ljudski mozak poklanja više pažnje objektima koji su mu zabranjeni, pokazala je studija kanadskih psihologa objavljena u časopisu "Cognitive, Affective and Behavioral Neuroscience".

"Nalazi istraživanja pokazuju da mozak poklanja više pažnje svakodnevnim stvarima koje su ljudima zabranjene. Naši mozgovi zabranjenim stvarima posvećuju istu pozornost kao i stvarima koje su naše vlasništvo", kazala je psihologinja sa sveučilišta Britanske Kolumbije u kanadskom Vancouveru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To otkriće nije iznenađujuće, ali je zanimljivo da opsesija zabranjenim nije toliko jaka kada se zabrani i ostalima, odnosno kada je stvar zabranjena cijeloj skupini ljudi, interes za nju dramatično opada.

Rezultati pokazuju, objašnjavaju psiholozi, zašto primjerice dijeta kojoj se podvrgnu cijele skupine može biti efikasnija od pojedinačnih dijeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U studiji su skupini sudionika bili prikazane slike svakodnevnih predmeta i bilo im je rečeno da su oni ili njihovi, tuđi, zabranjeni samo njima ili cijeloj skupini. Koristeći se elektronskim snimkama mozga i testovima pamćenja, psiholozi su zaključili da su zabranjeni objekti jednako dobro prepoznati kao i vlastiti.

"Još od vremena Eve i jabuke, stručnjaci pokušavaju dokučiti ljudsku zainteresiranost za zabranjene stvari", kazao je profesor psihologije na sveučilištu Britanske Kolumbije Todd Handy, suautor istraživanja. "Danas su to zaslađena pića, brza hrana ili ilegalne supstance. Ovo istraživanje pomaže u razumijevanju kako ljudski mozak procesuira informacije o zabranjenom i sugerira da je u opiranju snaga u masi. Pojedincu se puno teže oduprijeti", dodao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo