Ponašanje u radnom okruženju / Poslovni bonton: naučite pravila poslovne komunikacije

Image
Foto: Pexels.com

U poslovnom okruženju treba se pridržavati poslovnog bontona. Donosimo vam pravila lijepog ponašanja o kojima trebate voditi računa na vašem radnom mjestu

30.3.2017.
7:15
Pexels.com
VOYO logo

Poslovni bonton vrlo je važan u poslovnom svijetu i svaka osoba trebala bi znati njegove osnove.

Poslovni e-mail

Poslovna komunikacija u pisanom obliku uglavnom se odvija preko e-maila. Pri pisanju takvog sadržaja, trebate voditi računa o tome da svaki e-mail mora imati naslov, pozdrav, završnicu i potpis. Nemojte pisati eseje i cijenite tuđe vrijeme pa tekst ograničite na maksimalno 20 redova. Poslovni bonton zahtjeva da svaki e-mali koji šaljete, potpišete svojim imenom i kontakt podacima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prilikom poslovnog dopisivanja izbjegavajte emotikone  jer će djelovati neozbiljno, a na svaki e-mail odgovorite u roku 24 sata. Ako idete na godišnji odmor ili znate da vas neće biti par dana, postavite auto-odgovor koji će vaše kontakte o tome obavijestiti. Šaljete li e-mail skupini primatelja koji se međusobno ne znaju, koristite polje Bcc.

Poslovni razgovor

Način na koji komunicirate je također jako važan dio poslovnog bontona. Trebate biti uljudni, pristojni i pokazati poštovanje prema sugovorniku. Slušajte što vam se govori, gledajte osobu s kojom komunicirate u oči i postavljajte pitanja kako bi pokazali interes za ono što vam ona govori. Trudite se zadržati vedar izraz lica i osmjeh na njemu jer ćete tako pridobiti naklonost sugovornika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako se ponašati na poslovnom sastanku?

Kako biste izbjegli bilo kakva kašnjenja, dobro isplanirana organizacija poslovnog sastanka vrlo je važna. Ako vam se ipak dogodi da kasnite, zamolite klijenta da vas pričeka nekoliko minuta i pritom se ispričajte zbog narušenog rasporeda. No, ako je riječ o većem kašnjenju, uz ispriku zamolite klijenta da se sastanak odgodi ili mu to predložite.

Poslovni bonton diktira da prilikom susreta s posjetiteljem, ustanete, pružite mu ruku i pokažete mjesto na koje će sjesti. Pričekajte da prvo on sjedne, a potom možete i vi. Potrudite se sugovornika dočekati s osmjehom na licu. Nakon što sastanak završi, otpratite ga do vrata, a važne goste do stepenica ili dizala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U slučaju da ste vi posjetitelj, pri dolasku na sastanak trebate pozdraviti, zahvaliti što ste primljeni i ispričati se ako kasnite. Poslovni bonton nalaže da poslovne i druge torbe odložite kraj sebe, a ne na stol domaćina. Sako nemojte skidati, ako vam domaćin to ne ponudi. Kad sastanak završi, zahvalite se na odvojenom vremenu i prijamu.

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo