Recept za hiz / Istraživanje pokazalo: Ako želite napraviti hit, pjesma mora biti depresivna i 'egocentrična'

Ali tom trendu prkose hitovi. Veselije pjesme, naime, na top ljestvicama prolaze bolje od tugaljivih.

27.10.2019.
14:20
VOYO logo

Želite li napisati glazbeni hit, veća je vjerojatnost da ćete to uspjeti s pjesmom koja je vedrija, plesnija i u izvedbi pjevačice, pokazala je studija o 30 godina evolucije u glazbi.

Ali iako ljudi očigledno preferiraju vedrije pjesme, njih je sve manje i manje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Svake godine izlazi sve više nesretnih pjesama", ustvrdio je tim s kalifornijskog sveučilišta Irvine u časopisu Royal Society Open Science.

U zadnjih 30 godina u pjesmama se češće pojavljuje ''tuga'', nego ''sreća''.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali tom trendu prkose hitovi. Veselije pjesme, naime, na top ljestvicama prolaze bolje od tugaljivih. Odličan primjer za to je "Happy" Pharrella Williamsa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U studiji nisu analizirani stihovi nego samo karakteristike zvuka pop pjesama, ali rezultati odgovaraju ranijim istraživanjima koja su pokazala da iz pjesama nestaju "pozitivne emocije".

U ranijoj studiji koja je pokrila razdoblje od 1980. do 2007. pokazalo se tako da su stihovi sve egocentričniji, da se sve više upotrebljavaju riječi "ja" i "moje", kao i druge antisocijalne riječi poput "mržnje" i "ubojstva".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takav trend u pisanju stihova u skladu je društvenim trendovima rasta usamljenosti, socijalne izolacije i mentalnih poremećaja.

U novoj kalifornijskoj studiji, temeljenoj na pola milijuna pjesama objavljenih u Britaniji od 1985. do 2015., pokazalo se i da su sve manje popularne pjesme koje pjevaju muškarci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je posebno zanimljivo s obzirom na veliku debatu o ulozi žena u glazbenoj industriji, rodnoj neravnopravnosti, stereotipovima i seksualizaciji pjevačica", dodaje se.

Pjesme u studiji smatrale su se upješnima ako stignu do prvih sto na glazbenim ljestvicama, a takvih je samo četiri posto od svih objavljenih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Popularnost raste pjesmama koje se opisuje kao vedrije, opuštenije i plesnije, što je moguće povezano s usponom elektronske glazbe i sukladnim padom rocka i heavy metala.

Istraživanje je pokazalo i da će mala vjerojatnost da će klasika i jazz doći do top ljestvica, koje su mahom rezervirane za pop i 'dance' pjesme.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo