Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
novi hit

'Fontana mladosti': Rutina je čarobni napitak koji vam može promijeniti život

'Fontana mladosti' je svjetska hit-knjiga autora P. A. Straubingera, Margit Fensl i Nathalie Karré, a izašla je u izdanju Egmontove biblioteke PULS

Image
Foto: profimedia.hr
Život i stil/ 27.12.2019. u 12:55
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Čovječanstvo već tisućljećima traga za fontanom mladosti – tajnom zdravijega, sretnijeg i vitalnijeg života. A odgovor je tako jednostavan. Višesatno nejedenje dokazano potiče pomlađivanje stanica: proces tzv. autofagije omogućuje čišćenje i regeneraciju tjelesnih stanica. Za njegovo je istraživanje dodijeljena i Nobelova nagrada za medicinu 2016. godine. Šesnaestosatni post temelji se upravo na tim znanstvenim spoznajama, a posve ga je lako učiniti sastavnim dijelom svakidašnjice. Ova knjiga također pokazuje i kako redovitom meditacijom smanjiti stres i poticaje za prejedanjem te nudi mentalne tehnike koje će vam omogućiti postizanje učinaka trajne dugovječnosti.

Donosimo vam ulomak iz knjige o tome koliko je rutina važna za naše živote: 

Sjećate se Asterixa i njegove bočice čarob­noga napitka? Čim je iskapi, odjednom ima svu snagu potrebnu za pobjedu. I to posve automat­ski. Eh, kako bi život bio lijep kad bi to bilo tako jednostavno...

Zanimljivo je što mi ljudi imamo nešto slično. Samo vrlo malo nas to iskoristi u onom intenzi­tetu u kojem je to moguće. Taj čarobni napitak – koji nam može promijeniti život – je rutina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Jednom kad ih naučimo i uvedemo u  svo­je živote, rutine se dalje odvijaju automatski – i upravo se na tome temelji njihov čarobni uči­nak. Automatizam nam pomaže da budemo ono što jesmo: uspostavljanjem rutina koje će prido­nositi našem zdravlju, koje će nas pomlađiva­ti i puniti nas energijom u zrcalu ćemo redovi­to susretati snažno i zadovoljno “ja“. Isto tako, udovoljavamo li redovito svojim slabostima pre­puštajući vodstvo negativnim unutarnjim glaso­vima, i za to ćemo na kraju platiti cijenu.

Kad ovladamo korisnom novom rutinom i ona postane automatska, ta rutina djeluje poput ča­robnog napitka koji nas štiti i pomaže nam da postignemo ono što želimo – dakako, ne u trenu kao u slučaju Asterixa i njegova čarobnog napit­ ka, ali za tjedan, mjesec ili godinu. Rutine obli­kuju naš život, nezamjetno, kao što kapi vode oblikuju kamen.

Upravo se čita

Image
POSLJEDNJI UBODI JE UBILI?

Prikazana snimka strašnog zločina u Lidlu. U 16 sekundi, Đekić je Vesnu ubo 20 puta. Snimku nije htio gledati

Image
Foto: Promo
Image
Promo

(Foto: Promo)

Nathalie Karré: Male promjene – veliki rezultat

Gregor, direktor jedne produkcijske tvrtke, u početnom je razgovoru izrazio želju da bi htio biti pribraniji i usmjereniji na ciljeve. Analiza si­tuacije pokazala je kako je Gregor uvjeren da mu trenutačna svakidašnjica uz posao i obitelj jednostavno ne ostavlja mjesta za rutine koje bi mogle pospješiti koncentraciju, primjerice sport ili meditaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Ipak, pristao je analizirati svoju svakidašnju ruti­nu ne bi li na temelju toga osmislio nove obrasce ponašanja. Vrlo je brzo prepoznao rutinu. Grego­rov početak dana izgledao je ovako: isključio bi alarm na pametnom telefonu, provjerio e­poštu, Facebook i Instagram na brzinu odgovarajući na nekoliko poruka i zatim pročitao najvažnije dnevne vijesti. Katkad bi podlegao iskušenju i na You­ Tubeu pogledao nekoliko uzbudljivih sportskih prizora, nerijetko nauštrb obiteljskog doručka. Prvi sati u danu prebrzo su prolazili da bi ostav­ljali mjesta aktivnostima koje bi mu mogle po­boljšati koncentraciju i zdravlje poput sporta ili meditacije. Premda bi već riješio nekoliko poruka, obično bi odlazio od kuće s osjećajem da će teško obaviti brojne zadatke koji ga čekaju taj dan.

S  pomoću te analize Gregor je promijenio svo­ju jutarnju rutinu koja sada – pola godine pos­lije – izgleda ovako: mehanička budilica zvoni u šest ujutro i to je Gregoru okidač za novi obra­zac ponašanja: umivanje i pranje zuba, izlazak na terasu, sjedanje na stolac i dvadesetominutno meditiranje (isprva je to bilo pet minuta na dan). Poslije meditacije Gregor je vrlo pribran i prisutan i u tom se stanju usredotočuje na najvažniji cilj toga dana i zapisuje ga u “Osobni podsjetnik” – pisanje traje nešto manje od minute. Više si ne želi uskratiti taj ritual jer zna da fokusiranje na najvažniji cilj za taj dan i sâm čin zapisivanja kon­kretizira stvari čineći ga učinkovitijim, usmjereni­jim na cilj i usredotočenijim.

Na kraju je Gregor bio iznenađen kako je lako u život uspio uklopiti obje stvari: meditaciju i fo­kusiranje na cilj. Poslije je u dnevnu rutinu uspio uvesti i 30­-minutno bavljenje sportom (trčanje ili jogu). Danas Gregor izlazi iz kuće poslije obav­ljene meditacije, fokusiranja na cilj i sporta u osam sati ujutro. U okviru intervalnog posta ne doručkuje, ali zato s obitelji za stolom popije šali­cu čaja. Danas smatra da je pola devet dovoljno rano da provjeri društvene mreže i bude dostu­pan putem e­pošte.

Kako je to učinio? Gregor je prvo uložio (vrijeme i novac) u dva treninga za osobni rast i razvoj gdje je razradio ciljeve i postavio rutine. “Okidač” navi­ke – u njegovu slučaju alarm pametnog telefona – zamijenio je mehaničkim budilicom i tom do­ista jednostavnom promjenom pokrenuo posve drukčiji obrazac ponašanja. Jutarnju rutinu nado­ punio je meditacijom – koja je u početku trajala samo nekoliko minuta – a vrijeme za društvene mreže zamijenio je sportom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Život i stil/ 27.12.2019. u 12:55
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
nevidljiv

Vagus - lutajući živac zbog kojeg ne znate što vam je, a znate da vam je nešto...

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba